FANDOM

Narsil

Zlomená čepel Narsilu, jílec

Narsil, ve třetím věku Andúril, je dědičný meč králů Númenoru. Byl ukut v Prvním věku trpasličím kovářem Telcharem. Není známo jak se dostal k Elrosovi, prvnímu králi Númenoru, ale po odcizení se Valar jej nosili Páni z Andúnië, protože meč byl vzpomínka na elfy stejně jako palantíry. Jeho nejznámějším nositelem byl Elendil Vysoký, první velekrál Arnoru a Aragorn II., první velekrál Obnoveného království. Elendil jej nesl do Bitvy na Dagorladu, kde padl a svou velkou vahou meč zlomil. Isildur, jeho syn, poté uchopil zbytky meče a uťal sklánějícímu se Sauronovi Prsten z ruky. Jeho úlomky byly poté doneseny Isildurovým heroldem Ohtarem do Roklinky, kde zůstával až do povstání Temného pána. Tehdejší náčelník severních Dúnadanů, Aragorn, jej vzal s sebou do Války o Prsten a změnil mu jméno na Andúril, Plamen Západu. Aragorn s pomocí meče vysvobodil nemrtvé z Černoboru, kteří mu pomohli získat pro Gondor loďstvo korzárů a tím zcela zvrátit průběh bitvy na Pellenorských polích. Po Aragornově smrti meč přešel na jeho syna Eldariona.

V síti Wikia

Náhodná Wiki